Από μελέτες πάμε καλά. Η ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται, έως τα τέλη του έτους, να προκηρύξει τις υπολειπόμενες μελέτες για την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λαύριο.
Ηδη, για το έργο έχουν ολοκληρωθεί οι αναγνωριστικές μελέτες, οι οποίες χρηματοδοτήθηκαν από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών 2000-2006. Οι νέες μελέτες, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2015, έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών του 2012.
Το μεγάλο έργο, δηλαδή η επέκταση του προαστιακού στο Λαύριο, έχει προταθεί για χρηματοδότηση στην 5η Προγραμματική Περίοδο 2014-2020. Η νέα γραμμή, σύμφωνα με τα όσα έχουν εξαγγελθεί, προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο λιμάνι του Λαυρίου), επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι - Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου) και συνολικό μήκος 31,3 χλμ.
Η αφετηρία θα βρίσκεται στο Κορωπί (στην υφιστάμενη γραμμή, επί της νησίδας της Αττικής οδού) και το τέρμα της μέσα στην πόλη του Λαυρίου, στην περιοχή του λιμένος, ακολουθώντας τη χάραξη της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής, με τη διαδρομή Σύνταγμα - Λαύριο να διεξάγεται σε 50 λεπτά.
Ανεξαρτήτως των κυβερνητικών εξαγγελιών που ποτέ δεν επαληθεύονται (είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρώην υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης είχε υποσχεθεί, το 2006, ότι ο προαστιακός θα έφτανε στο Λαύριο το 2012), κανένας δεν αμφισβητεί τη χρησιμότητα του έργου, όπως και το γεγονός ότι ο προαστιακός πρέπει να αναπτυχθεί.
Αλλωστε, το λιμάνι του Λαυρίου έχει πολλούς υποστηρικτές, όπως τον νέο υπουργό Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη, ο οποίος ανέφερε ότι το Λαύριο θα πρέπει να αποτελέσει τον κύριο λιμένα ακτοπλοΐας της Αττικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου