Για το θέμα που έχει δημιουργηθεί με τις δύο κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τα φέρι μπόουτ στη Σαλαμίνα, ενημέρωσε βουλευτές της περιφέρειας του Πειραιά ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης.
Στη συνάντηση ο υπουργός ενημέρωσε για την παρούσα κατάσταση, κάνοντας αναφορά σε σχετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και σε απόφαση του ΣτΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θόδωρος Δρίτσας ζήτησε να δοθεί νέα παράταση στους πλοιοκτήτες, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο δήμαρχος Σαλαμίνας Ιωάννης Τσαβαρής, ο οποίος αναφέρθηκε κυρίως στις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει στην κοινωνία του νησιού τυχόν ακινητοποίηση των πλοίων.
Όπως προβλέπεται στο Προεδρικό Διάταγμα 06/2012 με το οποίο ενσωματώθηκε στην εθνική μας νομοθεσία η Οδηγία 2009/20 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι πλέον υποχρεωτικό όλα τα πλοία με χωρητικότητα άνω των 300 GT, από την 01 Ιανουαρίου του 2012, να διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη για απαιτήσεις τρίτων.
Από την πλευρά τους, πάντως, οι δύο κοινοπραξίες αναφέρουν ότι η ευρωπαϊκή οδηγία αναφέρεται σε ποντοπόρα πλοία και σε αυτά που βρίσκονται μακριά από λιμάνια ενώ ζητούν νέα παράταση.
Το υπουργείο, σύμφωνα με πληροφορίες, εμφανίζεται αμετακίνητο στις θέσεις του και αναφέρει ότι έως τώρα έχουν δοθεί ήδη τρεις παρατάσεις, ενώ προειδοποίησε πως υπάρχει κίνδυνος προστίμου από την ΕΕ.
Μάλιστα, αναφέρεται ότι ήδη υπάρχει σχέδιο στην περίπτωση που οι δύο κοινοπραξίες δεν καταθέσουν τις σχετικές ασφαλιστικές βεβαιώσεις έως τη Δευτέρα 13/05 να γίνει νέα προκήρυξη των γραμμών και έως τότε να δοθούν τα δρομολόγια σε άλλη εταιρεία.
Στη συνάντηση ο υπουργός ενημέρωσε για την παρούσα κατάσταση, κάνοντας αναφορά σε σχετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και σε απόφαση του ΣτΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θόδωρος Δρίτσας ζήτησε να δοθεί νέα παράταση στους πλοιοκτήτες, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο δήμαρχος Σαλαμίνας Ιωάννης Τσαβαρής, ο οποίος αναφέρθηκε κυρίως στις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει στην κοινωνία του νησιού τυχόν ακινητοποίηση των πλοίων.
Όπως προβλέπεται στο Προεδρικό Διάταγμα 06/2012 με το οποίο ενσωματώθηκε στην εθνική μας νομοθεσία η Οδηγία 2009/20 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι πλέον υποχρεωτικό όλα τα πλοία με χωρητικότητα άνω των 300 GT, από την 01 Ιανουαρίου του 2012, να διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη για απαιτήσεις τρίτων.
Από την πλευρά τους, πάντως, οι δύο κοινοπραξίες αναφέρουν ότι η ευρωπαϊκή οδηγία αναφέρεται σε ποντοπόρα πλοία και σε αυτά που βρίσκονται μακριά από λιμάνια ενώ ζητούν νέα παράταση.
Το υπουργείο, σύμφωνα με πληροφορίες, εμφανίζεται αμετακίνητο στις θέσεις του και αναφέρει ότι έως τώρα έχουν δοθεί ήδη τρεις παρατάσεις, ενώ προειδοποίησε πως υπάρχει κίνδυνος προστίμου από την ΕΕ.
Μάλιστα, αναφέρεται ότι ήδη υπάρχει σχέδιο στην περίπτωση που οι δύο κοινοπραξίες δεν καταθέσουν τις σχετικές ασφαλιστικές βεβαιώσεις έως τη Δευτέρα 13/05 να γίνει νέα προκήρυξη των γραμμών και έως τότε να δοθούν τα δρομολόγια σε άλλη εταιρεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου